Często zadawane pytania
Pytaj o więcej, z przyjemnością odpowiemy.
1
Ile trzeba czekać na efekty reklamy AdWords?
Szybkie efekty to jeden z głównych atutów reklam AdWords, bo wyświetlają się już po kilku godzinach od przygotowania kampanii. W gruncie rzeczy reklama AdWords to jedna z najszybszych dostępnych form reklamy.
2
Jakie kampanie są skuteczniejsze lokalne, czy szerokie?
Wszystko zależy od branży, w której działasz. W przypadku sklepów internetowych Twoja lokalizacja nie ma większego znaczenia dla potencjalnych klientów.
W przypadku usług z kolei trzeba obiektywnie postawić pytanie, czy dla Twojego potencjalnego klienta może mieć znaczenie Twoja lokalizacja. Na przykładzie naszej branży można śmiało powiedzieć, że taką samą wartość ma dla nas fraza typy kampanie adwords Łódź, co fraza kampanie adwords Warszawa, bo świadczymy usługi elektroniczne. Jeśli jednak zajmujesz się hydrauliką, to szansa na to, że firma z Łodzi "złapie" klienta z Warszawy jest niewielka, no chyba, że świadczy bardzo specjalistyczną usługę.
Warto jednak pamiętać, że nie tylko usługi świadczone w sieci można promować na szeroką skalę. Podobnie sytuacja ma się w branżach niszowych lub wysoce specjalistycznych.
Ponieważ każda branża jest inna, to planowanie reklamy AdWords rozpoczynamy od analizy fraz pod kątem Twojej firmy. Pokazujemy możliwości i wiążemy je z budżetem, którym dysponujesz.
W przypadku usług z kolei trzeba obiektywnie postawić pytanie, czy dla Twojego potencjalnego klienta może mieć znaczenie Twoja lokalizacja. Na przykładzie naszej branży można śmiało powiedzieć, że taką samą wartość ma dla nas fraza typy kampanie adwords Łódź, co fraza kampanie adwords Warszawa, bo świadczymy usługi elektroniczne. Jeśli jednak zajmujesz się hydrauliką, to szansa na to, że firma z Łodzi "złapie" klienta z Warszawy jest niewielka, no chyba, że świadczy bardzo specjalistyczną usługę.
Warto jednak pamiętać, że nie tylko usługi świadczone w sieci można promować na szeroką skalę. Podobnie sytuacja ma się w branżach niszowych lub wysoce specjalistycznych.
Ponieważ każda branża jest inna, to planowanie reklamy AdWords rozpoczynamy od analizy fraz pod kątem Twojej firmy. Pokazujemy możliwości i wiążemy je z budżetem, którym dysponujesz.
3
Czy kampanie AdWords podlegają ograniczeniom?
Ograniczenia obejmują w gruncie rzeczy jedynie kontrowersyjne formy działalności oraz te niezgodne z prawem danego kraju. Poza tym treści reklam AdWords muszą być gramatycznie sformułowane oraz poprawnie napisane. Odpadają zatem niezliczone wykrzykniki, czy reklamy pisane wyłącznie dużymi literami.
Wszystko to są jednak elementy, którymi nie musisz zawracać sobie głowy. Powierzając kampanie AdWords naszemu wykonaniu cedujesz wszystkie związane z tym obowiązki.
Wszystko to są jednak elementy, którymi nie musisz zawracać sobie głowy. Powierzając kampanie AdWords naszemu wykonaniu cedujesz wszystkie związane z tym obowiązki.
4
Czy reklama AdWords ma sens jeśli korzystam z pozycjonowania?
Oczywiście, a jest tego kilka powodów.
Po pierwsze nie zdarza się, by dana strona zajmowała najwyższe pozycje na wszystkie istotne frazy. Kampanie AdWords z kolei można więc dopasować pod bieżące efekty pozycjonowania, a w przyszłości je zmieniać.
Po drugie reklama AdWords jest zawsze nad wynikami organicznymi i wcale nie jest powiedziane, że nawet wysokie pozycje organiczne zapewnią Twojej stronie optymalny ruch.
Po trzecie kluczowa jest weryfikacja jak z reklamy w Google korzysta Twoja konkurencja. Często wyświetlają oni swoje reklamy na frazy związane z Twoją marką. W takich okolicznościach mimo, iż jesteś wysoko w organiku, warto być w AdWords.
Po pierwsze nie zdarza się, by dana strona zajmowała najwyższe pozycje na wszystkie istotne frazy. Kampanie AdWords z kolei można więc dopasować pod bieżące efekty pozycjonowania, a w przyszłości je zmieniać.
Po drugie reklama AdWords jest zawsze nad wynikami organicznymi i wcale nie jest powiedziane, że nawet wysokie pozycje organiczne zapewnią Twojej stronie optymalny ruch.
Po trzecie kluczowa jest weryfikacja jak z reklamy w Google korzysta Twoja konkurencja. Często wyświetlają oni swoje reklamy na frazy związane z Twoją marką. W takich okolicznościach mimo, iż jesteś wysoko w organiku, warto być w AdWords.
1
Ja nie klikam w reklamy, inni pewnie też, więc jaki to ma sens?
Gdyby inni nie klikali to faktycznie reklama AdWords nie miałaby sensu. Tak jednak nie jest. Łatwo się o tym przekonasz, gdy otrzymasz od nas raport z wynikami Twoich kampanii. Znajdziesz w nich wszystkie użyte frazy i formy reklamy. Przekonasz się wówczas, że są frazy lepsze i gorsze, tańsze i droższe. Zobaczysz jakie możliwości dają kampanie AdWords i jakie są możliwości rozwijania tej formy pozyskiwania klientów.
2
Jakie środki muszę przeznaczyć na kampanie AdWords?
Wszystko zależy od branży i lokalizacji działania. Jedno jest pewne, na starcie uzyskasz od nas kompletną informację o stawkach dla poszczególnych fraz. Jeżeli dysponujesz mniejszym budżetem, to ograniczamy liczbę fraz, do tych z największą szansą na trafne kliknięcia oraz wprowadzamy ograniczenia związane z demografią i lokalizacjami, by trafiać najdokładniej do potencjalnych klientów. Reklama AdWords wyróżnia się na tle innych form między innymi tym, że pozwala doprecyzować kampanię do indywidualnych potrzeb każdej firmy.
3
Po co mi agencja do obsługi AdWords?
Kampanie AdWords możesz przygotować samodzielnie, każdy może. Problemem jest jej optymalne przygotowanie, a większość przedsiębiorców nie ma czasu na poznanie szczegółów tworzenia i optymalizacji dobrych kampanii. Słaba kampania to nie tylko brak zarobku, ale również wymierna strata, bo pieniądze przeznaczone na budżet są „wyklikane”.
Prowadzenie dobrych kampanii to doświadczenie i wiedza poparta certyfikatami od Google. Wiele czasu wymaga poznanie sekretów reklamy AdWords, bo i sukces ewidentnie tkwi w szczegółach. Często się zdarza, że przedsiębiorcy mówią, że AdWords nie jest skuteczny bo już sami próbowali. Problem właśnie polega na tym, że sami próbowali działać zamiast zlecić fachowcom.
Prowadzenie dobrych kampanii to doświadczenie i wiedza poparta certyfikatami od Google. Wiele czasu wymaga poznanie sekretów reklamy AdWords, bo i sukces ewidentnie tkwi w szczegółach. Często się zdarza, że przedsiębiorcy mówią, że AdWords nie jest skuteczny bo już sami próbowali. Problem właśnie polega na tym, że sami próbowali działać zamiast zlecić fachowcom.
4
Czy kampanie AdWords gwarantują sukces?
Bez przesady można powiedzieć, że żadna forma reklamy nie gwarantuje sukcesu. Z reklamą AdWords pewne jest natomiast, że dostarczy Ci ruchu na stronę. Tam będą realni użytkownicy, potencjalni klienci. Czy skorzystają z Twojej oferty zależy od wielu czynników. Oczywiście możesz liczyć na nasze wsparcie i podpowiedzi. Jeśli strona nie daje szans na efekty z reklamy, dostaniesz od nas takie info na starcie.
Zdarza się, że kampanie AdWords trzeba dostosować do mankamentów strony, bo nie każda jest przecież idealna. Dla przykładu, jeśli nie masz wersji mobilnej, nie będziemy promować Twojej firmy na smartfonach.
Zdarza się, że kampanie AdWords trzeba dostosować do mankamentów strony, bo nie każda jest przecież idealna. Dla przykładu, jeśli nie masz wersji mobilnej, nie będziemy promować Twojej firmy na smartfonach.
5
Po co mi reklama AdWords skoro moi klienci nie korzystają z internetu?
Możemy zapewnić Cię z przekonaniem graniczącym z pewnością, że Twoi POTENCJALNI klienci korzystają z sieci. Jeżeli już to OBECNI klienci nie szukają takiej oferty jak Twoja, bo już znaleźli. Ilu jest tych potencjalnych, którzy szukają ofert w sieci nie wiesz, bo nie korzystasz z AdWords.
Rozwój reklamy internetowej jest bardzo dynamiczny. Wynika to z faktu, iż żyjemy w dobie smartfonów i łatwego dostępu do internetu. Reklama AdWords zastąpiła książki telefoniczne i jest to trend, którego nie sposób odwrócić.
Rozwój reklamy internetowej jest bardzo dynamiczny. Wynika to z faktu, iż żyjemy w dobie smartfonów i łatwego dostępu do internetu. Reklama AdWords zastąpiła książki telefoniczne i jest to trend, którego nie sposób odwrócić.